Hundröra

Jag försöker verkligen vara mer aktiv i denna blogg men tiden räcker inte riktigt till för att blogga i 2 bloggar. Jag bloggar så gott som dagligen på www.lightschapskennel.com och önskar jag hann göra detsamma här. Men tid är tid och tyvärr finns det bara 24 tim på dygnet. Idag blir det i alla fall ett litet inlägg om gårdagen helt underbara kurs i Eslöv.

Det var sista ordinarie kurskväll för min valpkurs i Eslöv. För att få lite mer störning hade jag bjudit in deltagarna från våra andra valpkurser i Lund, Tygelsjö och Sjöbo. Det kommer väl i alla fall någon, tänkte jag. Att det skulle komma såååå många hundar, mattar och hussar hade jag aldrig kunnat tro men så kul det var! Vi tränade inkallning, spontan kontakt, hälsa fint och följsamhet samt hundmöte. Instruktör Daniel var också på plats och med sig hade han sin sökbana så de som ville fick testa på lite specialsök grund. Vad jag hörde var det en mycket uppskattad kväll och jag kände mig så otroligt nöjd när jag satte mig i tv-soffan igår kväll.

Ikväll, torsdag är det åter dags för lite hundträning. Jag och Klinga ska gå på vår ÖPPNA TRÄNING som ikväll är förlagd i ridhuset. Daniel kommer även ikväll köra lite specialsök/Nosework. Tiden är kl 18.00-19.30 och priset är 150 kr. Intresserad? Skicka då sms till 070-8922307. Plats: Stall Nordangård, Nöbbelöv, Eslöv.

Därefter är det uppehåll till söndagen den 11/12 då vi har kursavslutning och julfest på hundskolan. Denna avslutning hålls på vår kursgård i Tygelsjö. Vi bjuder på glögg med tillbehör, tävlingar och tomten kommer på besök för att dela ut julklappar till alla hundarna. Vi får hoppas det blir fint väder denna dag.

Önskar dig en trevlig torsdag.

/Instruktör Monica

Skriv en kommentar