Ny kursstart och aktivitet på valpkurs.

Usch och fy skäms på mig!!! Det är så längesedan jag gjorde något inlägg i den här bloggen men det har varit svårt att få tiden till att räcka till. Mycket fokus har varit på min kennel med utlämning av valpar, planera och genomföra en parning i Holland samt ta farväl av hundskolans grundare, Bonzo.

Vår fina underbara Bonzo som vi fick leva tillsammans med i hela 14 år och 3 månader. Vår vackra blandrashund (Schäfer, Labrador och Border Collie) Bonzo som varit vår otroliga hjälp på våra kurser. Han har visat hur övningarna ska utföras, han har hjälpt ostyriga valpar med hundspråket och han har hjälpt husse att utbilda sig till nosaktiveringsinstruktör och mig till en bra klickerinstruktör.

Bonzo som så många hundägare har lärt känna under våra 12 år med hundskolan. Vi har åkt land och rike runt för att utbilda andra instruktörer i Rallylydnad mm. På alla dessa resor åkte Bonzo med för att visa hur sporten skulle gå till. Så många gånger vi fått frågan om han möjligen kunde vara till salu. Givetvis var svaret nej varje gång :-)

Fina Bonzo som drabbades av Erlichia i unga år samt allergi mot dammkvalster men som blev frisk tack vare medicinering och sensibilisering. För övrigt har han varit frisk som en nötkärna.

De två sista åren i livet tappade han mycket muskler på bakdelen samt blev helt döv. Han började skaka i benen och hade svårt för att sitta ner. Förra helgen var det riktigt dåligt och vi bestämde gemensamt att det nu var dags för honom att slippa smärta och få springa på de "ständigt gröna ängarna". I måndags tog jag farväl av en av mina allra bästa vänner. Det var en sorglig stund men jag kände även lättnad, det var svårt att se hans smärta.

Nu har han det bra där han sitter på ett moln och tittar ner på oss. Vila i frid världens finaste och bästa Bonzo <3

Igår jobbade jag hela dagen vid datorn för att få ordning på allt som ska fixas inför vår nästa kursstart, vecka 26. Jag fixade planeringar mm samt ordnade upp datum och allt annat som hör till.

Du har väl inte glömt att anmäla dig till någon av våra kurser?

Du vet väl att om du går valpkurs och anmäler dig till Fortsättningskurs som startar direkt efter valpkursen får du 200 kronor i rabatt?

Du vet väl att du kan gå kurs hos oss i Eslöv, Lund, Tygelsjö (Malmö) och Sjöbo?

Det är hög tid att anmäla då platserna börjar gå åt. Ännu så länge så finns det platser kvar på alla kurser.

Du hänger väl på?

Kommentarer: 0